Holemář David
x
Holemář David
Vytvořen: 05.03.2018 08:20:09
05.03.2018 08:42:11Bojovná remíza. Chtěl bych upřesnit to,co se stalo v partii Navrátil - Hrdina. Jedná věc je Petře věřit svému hráči, že chtěl střelce umístit na pole b7 a věc druhá, skutečné provedení tahu, které si neviděl. To je jako míchat hrušky s jablky.:-) Podle článku 4. pravidel FIDE o provedení tahu.4.7. Jestliže hráč při provádění přípustného tahu, nebo části přípustného tahu,kámen pustí na pole,nemůže být tento kámen v tomto tahu již přemístěn na jiné pole. Není-li hráč schopen přemisťovat kameny,může touto činností pověřit pomocníka. Nikdo nepochybuje o tom, že pan Navrátil chtěl zahrát Sb7, ale tah provedl špatně a z neznámých důvodů střelce položil na pole c6 a figuru pustil, což potvrdil nejenom soupeř, ale i očitý svědek pan Kacálek. Pan Navrátil mluvil jen o svém úmyslu. Pan Hrdina je natolik férový,že partii nechtěl vyhrát tímto způsobem a nabídl během rozepře remízu,která byla pochopitelně přijata. Myslím si,že to bylo pro obě strany nejrozumnější řešení. Tolik jen na upřesnění. Šachu zdar.